Všade dobre, doma najlepšie


Kultúrny šok je, keď dorazia španielski conquistadori do Nového sveta a násilne vymenia svoju vieru za zlato. Kultúrny šok je, keď prídete do mesta, ktoré ma dvakrát toľko obyvateľov ako Slovensko, a ešte väčší vtedy, až sa vrátite domov. Kultúrny šok však príde aj vtedy, keď sa dozviete, kto, komu, čo a za koľko.

Robiť veci v medziach zákona môže každý v tomto štáte. Trebárs sa v plavkách prechádzať v zime po hociktorom námestí. Niektoré z takýchto nápadov sú však – v tom lepšom prípade – smiešne. Napríklad internetový projekt ovce.sk. V princípe to nemusí byť zlý zámer, aj keď nejaké tie výhrady by sa určite našli. Urobiť však patrónom veci určenej najmä formujúcim sa deťom Rytmusa je celkom zaujímavá voľba.

Krstným otcom tohto moralizátorského seriálu pritom mohol byť hocikto. Takto to ale človeku príde ako nepatričný žart: asi podobný, ako keby sa stal sponzorom Osvienčimu Ruhrgas. Nič proti tej firme. Schvaľovať však Rytmusa za krstného otca projektu poučujúceho deti o nástrahách internetu a morálke mi príde ako urobiť capa záhradníkom.

Vlastne Záhradník. Myslel som si, že ovce a Rytmus sú azda najväčšia kravina, aká sa v našej kultúrnej spoločnosti v poslednom čase udiala. No len do okamihu, keď človek uvidí predvolebný klip Branislava Záhradníka. Je Rytmusovým občianskym právom podporiť v blížiacich sa župných voľbách kohokoľvek. To vlastne ani nie je problémom. Pre mňa osobne je však Záhradník prototyp slizkého verejného činiteľa, aj s jeho plejádou politicko-spoločenských funkcií. Spojiť sa s takýmto človekom mi príde ako povedať svetu čosi o sebe samom.

Záhradník možno naozaj nie je zlý človek. Možno chce mestu a VÚC naozaj pomôcť. Možno mu naozaj ide o obyčajných ľudí – a mladú generáciu zvlášť. Len kombinácii Rytmus a predseda predstavenstva Dopravného podniku Bratislava sa dosť ťažko verí. Nepomáha tomu ani predvolebný videoklip, kde „OK, OK, OK, jou, rozmýšľam nad tým ako sa to dá zmeniť, čo môžeš vylepšiť, to čo tu dobré neni“.

Zamestnanci STV by vedeli rozprávať. Tí sa tak dovylepšovali, že polovica dostala výpoveď, aby následne prešla na živnosť a vyrábala za ešte vyššie ceny.

Odporúčame piť veľa čaju s citrónom a jesť veľa ovocia 🙂

Páči sa vám tento článok? Odporučte ho svojim priateľom a známym. Nepáči sa vám tento článok? Odporučte ho svojim nepriateľom a neznámym.

Zanechať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *