Miky Mora a jeho diktatúra - recenzia albumu Diktátor

Miky Mora a jeho diktatúra – recenzia albumu Diktátor

Miky Mora a jeho tretie sólo je pár týždňov v obehu. Ak sa k vám toto CD ešte nedostalo, snáď vám ho priblížia naše dojmy po jeho vypočutí.

Toto je recenzia na album: Miky Mora – Diktátor

Miky si dal na tomto albume naozaj záležať, značí o tom aj jeho 16 skladieb v ktorých sa skutočne pohral so svojím prejavom, lyrikou a flowom.

Produkcia a featuringy

Od minulých albumov tu nastalo viac zmien. Napríklad, že produkciu albumu nevyrobil jeden človek, ako bolo zvykom.Viacero producentov zabezpečuje rôznorodosť beatov, ktoré sa vám môžu zapáčiť. Sú nimi Kebar, Marek Šurin, Abe beats, Peter Pann, 6Zmysel, Hajtkovič, Lucifer či MPK. O snippet pred vydaním albumu sa postaral Dj MikroMan. Miky si na album zavolal aj pomoc od známych rapperov ako napríklad Moloch Vlavo, Kali, Slipo, Mišo Biely, český Orion a mnoho ďalších.

Dizajn albumu

Balenie CD je v matnej verzii digipack. Miky v albume odovzdal aj odkaz pre fanúšikov, ktorý si môžete prečítať po otvorení albumu. Tak ako na vonkajšom obale, aj vnútri nájdete foto-podobizne svetových „diktátorov“. V albume sa taktiež nachádza aj kompletný tracklist s featuringami a produkciami. O fotky sa postaral Viktor Križka, zatiaľ čo o cover RhbDesign.

Počúvame album Diktátor

Z vypočutia novej dosky je cítiť, že Miky Mora sa snaží v sebe zachovať to, vďaka čomu je tým, kým je. Robí to pre fanúšikov a nenechal sa vo všetkých faktoroch zhltnúť novou dobou. To isté sa o beatoch tak úplne tvrdiť nedá. Veď predsa v istej časti treba ísť aj s dobou o čom značí aj tzv. „novodobý boombap“ ako napríklad v skladbe „Invázia slov“, ktorá sa stáva čím ďalej tým väčším hitom. Po vypočutí pochopíte prečo. Omotá si vás to a nenechá len tak ísť. Možno aj to je dôvod prečo je táto skladba prvá na jeho albume.

Miky svoj album poňal naozaj v Diktátorskom prevedení, čo si môžete všimnúť napríklad v skladbe „So zbraňou v ruke“. Myšlienka tohto tracku je naozaj hlboká ba priam chvíľami na mňa pôsobí, ako keby som bol v centre toho, čo sa v tej skladbe odohráva. Nájdeme tu aj naozaj odvážne skladby. Skladba „REP 3000“, ktorá môže byť pre mnohých veľmi chytľavá, no určite sa tu nájdu aj takí, ktorí to budú prirovnávať známej skupine disco rapperov Bacil & Rakby.

Ktovie, možno v roku 3000 sa bude robiť len takýto typ rapu. Miky Mora naozaj prispôsobil seba k tejto skladbe aj v lyrike, v ktorej opisuje nezastaviteľný vývoj. Je to skôr ako motivácia pre neho samého, kde sa dostáva von zo stereotypu a ukazuje, že je tu možné robiť aj iné veci, ako tie na ktoré sme zvyknutý. Veď predsa to, čo vydá si môže spraviť podľa seba, tak ako to aj v skladbe opisuje.

„Taký Frajer“ je pre mňa osobne obľúbená skladba Diktátora, kde feat obsadil Orion. Je to skôr taký egotripový song kde sa Mora vyhral s flowom a zadelil skvelé rýmy takmer v každej slohe. Táto časť albumu naozaj poukazuje na to, že je tu niečo nové čím si určite priláka aj nových fanúšikov.
„En ten tiky, dva špendlíky, to nejsú triky ale Mora Miky“ – bar zo skladby. Aj v tejto skladbe nájdeme odkaz rappera typu, že si ide tvrdo pre svoje a nezaujímajú ho názory ľudí, ktorí ho nemajú v čom ovplyvniť. V recenzii by sme si určite mali spomenúť track ku ktorému vyšiel aj videoklip s názvom „HUBA“ v ktorej sa o produkciu postaral Abe Beats. Už len z názvu môžeme zistiť o čom viac menej skladba bude.

Miky Mora – HUBA prod. Abe beats ( OFFICIAL VIDEO)

Mikyho huba, ktorá si svoj názor povie v takej podobe ako si to interprét myslí. Vo videoklipe sa objavia aj známy slovenský rapperi a producenti ako napríklad Kali, Moloch Vlavo, Peter Pann, Rytmus, Slipo a iní. Nájdeme tu dokonca aj jednu funkovku s názvom „Hráme funk“ na ktorej sa Morovi o refrén/spev sa postaral Adar. Miky túto rolu zvládol veľmi obstojne zatiaľ čo hudbu spravil producent menom 6Zmysel. Táto funkovka vás určite naladí do pozitívnej nálady a najlepšie bude keď si ju vypočujete sami a hneď budete vedieť o čom tu hovorím.

Diktátor rozhodne nezabudol ani na opis ako sám hovorí „Najstaršia vlastnosť ľudí – Závisť“ čo si vlastne nesie aj názov samotnej piesne „Závisť“. O produkciu sa tu postaral Lucifer, ktorý na tejto doske robil nejeden beat. Závisť ako názov skladby si získala pozornosť a obľúbenosť medzi mnohými fanúšikmi o čom značia aj pozitívne ohlasy.

S touto témou sa určite stretol každý z nás a niekto ako rapper sa tomu nevyhne. Song spracoval vo veľmi chytrej podobe, ktorá bez pochyby bude naberať svoju popularitu. Svet sa mení, všetko sa „zlepšuje“. Čo raz viac a viac elektroniky a uľahčenia pre ľudí, no s narastajúcim uľahčením klesá spoľahlivosť na digitálne veci. O tomto hovorí aj Mikyho track „Digitálny svet“ na feate s Molochom, kde opisujú dnešnú situáciu ktorá sa týka každého. Veď predsa dnešné deti majú telefóny, tablety a sociálne siete.

Títo dvaja páni sa snažia poukázať na to, že nás ako ľudí to ovplyvňuje vo veľa faktoroch a doslova to mení našu identitu. Z albumu odchádzame záverečným trackom „Zástavky neisté“ kde Mora predstavuje sám seba až od malého dieťaťa, čím všetkým si musel prejsť a kam sa až dostal. Ako vďaka rapu dostal odpovede na mnohé otázky v živote a ako sa poučil z vlastných chýb.

Ja pevne verím, že nie len ja ale aj Vy sa nájdete v tomto texte a nastavíte si priority v živote takými aké sú.

Miky Mora a jeho nový album Diktátor, objednaj ho v ArtAttack Shope. CD zasielame aj do Českej republiky.