Decko: Diabol nosí bradu - recenzia albumu

Decko: Diabol nosí bradu – recenzia albumu

Pamätaj to meno na 5 – DECKO

Jeden z hlavných členov z GR-Team (Gramo Rokkaz)vydal 23.9.2015 už svoj tretí sólo album s názvom „Diabol nosí bradu“.

Decko si vo vydávaní sólo albumov potvrdil 3 ročné pauzy na sólo kariére medzi každým albumom. Od posledného albumu Kronikár z roku 2012 sa toho v rapovej scéne veľa zmenilo a tým mám na mysli nával trapovej vlny. Decko ako starý známy boombap rapper prispôsobil svôj album tak, aby si ho zaľúbili aj tí novší fanúšikovia novodobého trapu ale hlavne tí, ktorí sú verní boombap soundu.

Značí o tom aj 13 skladieb vrátane jedného skitu z nového diela Diabol nosí bradu, ktoré bolo celé nahrávané v štúdiu Anapol Audio. Na albume sa objavia aj featuringy od Opak, Moloch Vlavo, DJ Fatte, Tono S. a mnoho ďaľších.

Cover albumu Diabol nosí bradu

Dizajn albumu

Album je vo verzii digipack, teda decentný obal z tvrdého papiera s potlačou, ako môžete vidieť na obrázku. Decko nejaký špeciálny odkaz v albume neponechal, ale za to sa dozvieme kompletný zoznam trackov aj s informáciami, kto v nich spieval, rapoval, kto ich produkoval alebo ba dokonca aj v akom štúdiu boli nahrávané. Určite treba ešte spomenúť, že o dizajn albumu sa postarali: Michael Grillo, Dj Metys a Decko.

Decko sa už vo svojom akoby intro tracku snaží nepriamo naznačiť, že sa nebude jednať o žiadny album typu HAHA – Všetci určite vieme čo má na mysli. Ďalej od intra prechádzame k songu Stále som 5tržalka, kde si zavolal aj borcov z Petržalky ako napríklad Moloch Vlavo. V tejto skladbe, v ktorej sa o refrén postarala Mona a o tretí Opak zo skupiny AMO, sa snažia prezentovať mestskú časť Petržalku ako miesto, v ktorom to všetko začalo, v ktorom vyrastali a zároveň ako sa to tam za tie roky od prvých skúseností s rapom zmenilo.

Hneď nasledujúca pesnička s názvom „Šuflikant“, kde Decko použil skvelé bary, zatiaľ čo o hudbu sa postarali v štúdiu OrtoDogz je smerovaná pre disco ženy, ktoré by radi našli nielen Deckov úd no netušia, že je schovaný doma v šuflíku ako spomína sám rapper. „Ty ma prosíš aby som ťa dal, tak ja ťa dám na zoznam, ktoré som nedal, dúfam, že po tomto si už zostaneme kvit, keď né navlečiem ti na hlavu igelit“ – aj toto je jeden z barov, ktoré spravia lepšiu náladu, zatiaľ čo skvelý beat sa postará o to, aby vás nakopol zdvihnúť ruku do povetria nie len na koncerte, ale aj v aute pri počúvaní tohto songu. OrtoDogz si môžu vychutnať pozitívne props aj pri čítaní komentárov na youtube kde fanúšikovia dodávajú veľmi pozitívne ohlasy.

Na albume taktiež nájdeme aj track s názvom „Nikdy“ v ktorom mu chrbát kryjú dvaja zahraničný rapperi a to Mykill Miers & Q-Unique. Tu Decko alebo skôr Diabol, hovorí o tom ako si priam z pekla vyšiel svoju cestu až sem hore. A ak aj je niekto, kto by sa proti nemu postavil, tak nemá problém svoju paľbu v ringu opätovať, za svojich sa postaviť a protivníka v ringu zostreliť.

Určite by sme mali spomenúť aj časť z dosky, v ktorej sa objaví aj celý GR Team, na gramcoch s DJ Fatteom. V tejto skladbe s menom „G.R.T.E.A.M.“ sa objaví celá zostava, aby podporili Decka a dali mu vedieť, že či sólo alebo skupinovo, stále stoja za nim. Je to skôr niečo ako intro pre GR Team, ktoré pôsobí celkom pozitívne na tejto doske. Ako som už spomínal o hudbu sa postaral Fatte, zatiaľ čo o rap: Danosť, Tono. S a Rebel.

Video Decko „Semafor“ [prod. Majstro]

Prvý vydaný videoklip „Semafór“ v ktorom Metys inšpiruje Decka, akú tému zvoliť do tohto tracku je úspešný a značí o tom aj počet views na youtube, je ich zatiaľ vyše 200 tisíc. Tak ako aj v živote máme niekedy zelenú a niekedy červenú, tak aj tu nám Diabol porozpráva o týchto dvoch farbách v spojení so skvelou lyrikou a najmä hudbou od Majstra. Veď predsa, treba uznať, že idea je to skvelá a predstaviť sa niekomu iba pomocou dvoch farieb je naozaj obdivujúce. K záveru i Semafóru zistíme, že Decko je naozaj späť s nadupanými flows a to nepotrebuje ani na záchranu červenú sedmu.

Video Decko „Šťastný ako nikdy predtým“ [prod. OrtoDogz]

Každý má právo byť šťastný a aj toto opisuje rapper v skladbe „Šťastný ako nikdy predtým“. Tu sa pomaly z Decka stáva Otec – opisuje a zároveň zdieľa svoje šťastie s polovičkou vo veľmi milo prevedenom videoklipe. Ku tomuto podľa mňa netreba veľa písať. Prečo? Jednoducho, keď si pozriete klip, zistíte, že tam je všetko zodpovedané a nemá nejaký väčší zmysel tu písať o šťastí niekoho iného. Ktovie, možno po zhliadnutí sa vám zlepší nálada a budete šťastný aj za neho!

Video Decko & DJ Metys – Šuflikant / Nikdy / Stále som 5ržalka naživo v Bez Pózy_FM

Ukončenie albumu je v prevedení podareného remixu na tému 2 a pol chlapa v ktorom podporí Decka jeho kolega Tono S. Tak 2 chlapov máme, no kto je za toho pol chlapa? Hmm. Keď vám prezradím, že na gramcoch je DJ Metys, tak asi každý bude vedieť.

Tento remix vás naladí do veľmi pozitívnej nálady a určite to nebude naposledy, čo si vypočujete tento skvelý album 😉

Objednaj album Decko Diabol nosí bradu v ArtAttack Shope.

Páči sa vám tento článok? Odporučte ho svojim priateľom a známym. Nepáči sa vám tento článok? Odporučte ho svojim nepriateľom a neznámym.