Boomerang_album

Recenzia: Paulie Garand x Kenny Rough – Boomerang

Boomerang – ďalší vydarený projekt dvojice Paulie Garand & Kenny Rough

PaulieKennym vydali už svoj druhý spoločný album po doske Molo, ktorá sa stala veľmi úspešnou nie len v Česku, ale aj u nás na Slovensku. Album sa volá Boomerang a nič zložité na tom hľadať netreba, okrem toho, že sa vám do uší vráti znova a znova po prvom vypočutí ako boomerang. Aktuálna doska je produkovaná Kennym a o rapovú časť sa postaral Paulie, ktorý na to nezostal sám a zavolal si na pomoc aj známe mená na featuringoch a to: Martin Svátek, Lenny, Rest, MC Gey, Pil C, Idea, Separ, Jakub Děkan, Roseck a Tante Elze. Dokopy sa tu nachádza 15 skladieb vrátane remixu na známu videosingel Prdele v plamenech  v spolupráci so Separom.

Intro albumu Boomerang

Intro nesie rovnaký názov ako album – Boomerang. K nemu rovno vyšiel aj videoklip pár dní pred vydaním albumu. Pre mňa osobne je to asi najlepší videoklip za rok 2015 a so súhrou Kennyho produkcie a Paulieho rapu je to fakt na vysokej úrovni. Zachytil som tu aj odkaz na spôsob, čo do toho dáš tak to aj dostaneš. Paulie a Kenny dali do toho rozhodne veľa a ešte viac sa aj vrátilo, presne tak ako funguje bumerang. Jesenný klip plný mieru a skvelého refrénu o ktorý sa postaral Martin Svátek pomerne rýchlo naberá na svojej popularite aj na youtube kde sa počet videní blížil k skvelým 200 tisíc videní už za prvý týždeň. Vôbec by ma neprekvapilo, kebyže si raz v aute zapnem rádio a tam by mi hrala táto skladba. Určite si ešte treba pripomenúť, že na klavíri a basgitare hral Jakub Lenz.

Skladby dopĺňajú kvalitné a tématické videoklipy

Hneď 3 dni na to sa na kanáli tynikdy objavil ďalší videoklip ku skladbe Hladina, ktorá už bola ako pesnička bez videa na youtube dlhšiu dobu. Táto skladba je aj na albume v poradí druhá. Hladina a Molo – predsa to so sebou istým spôsobom súvisí. Svojich snov sa netreba vzdávať a aj na to poukázal Paulie, práve vďaka tomu, že sa toho drží je dnes tam kde by mnohí chceli byť. Vo videoklipe sa objavila aj Lenny, mladá talentovaná speváčka, ktorá stojí v tomto songu za refrénom, ktorý je prekvapivo v angličtine a rozhodne spojenie českého rapu a anglického refrénu nevyšlo nazmar. Myslím si, že video presne vystihuje skladbu a text v nej.

Poďme teraz spraviť troška skok na skladbu s názvom Labyrint, na ktorej sa podujal aj slovenský Pil C. Áno ten, presne ten čo zvalcoval celú scénu a to nemá vonku ešte ani album. Song je tak nabitý skvelou lyrikou, že ani nie je možné porovnávať, kto lepšie za*bal v skladbe. Je to hlúposť porovnávať dvoch skvelých raperov, ktorí si v labyrinte pomáhajú ako brat bratovi. Verím, že tento song bude na koncertoch jeden z najžiadanejších od fanúšikov. Na mňa pôsobí viac menej egotripovo z oboch strán, čo je v konečnom dôsledku veľmi dobre, pretože nájsť egotrip dvoch raperov s ktorým bude súhlasiť väčšina fanúšikov je naozaj ťažké, no v tomto prípade sa to podarilo na jednotku s hviezdičkou. Kenny beat zvládol úplne skvelo a osobne si neviem predstaviť nejaký iný beat, ktorý by tam sedel viac než tento. Tento song je naozaj jeden z tých, ktorému môžeme priradiť slovíčko trill (real).

Ďalšou skladbou, ku ktorej je aj videoklip sú Šípy. Keby som bol kritik povedal by som, že je to taká slabšia verzia Boomerangu (ako skladby), lenže nie som, no tá myšlienkovosť či videoklipu alebo lyriky je mi dosť zhodná. To, že to vnímam ako to vnímam neznamená, že je to slabá skladba, to určite nie. Song pôsobí veľmi ukludňujúco a aj také pesničky na albume treba mať. Klip je poňatý indiánskou tématikou, čo pôsobí naozaj dobre v spojení s názvom skladby. Je to naozaj opäť raz niečo z čoho ide úplná pohoda a sloboda, tak ako aj z celého albumu.

Blížime sa ku koncu

Paulie je pre mňa raper, ktorého každý song má hlavu aj pätu obzvlášť na novej doske, ktorá mi vyhráva stále dookola. Vždy keď skončí vracia sa ku mne ako bumerang. Album má pred sebou vysokú úspešnosť a nie, nezostalo to len pri skladbách, pri ktorých vždy niečo hľadať. Sú tu aj tie, ktoré vás dokážu rozhýbať ako napríklad Gotham. Beat, ktorý je naozaj poriadna trapovačka Kenny spravil na skvelý spôsob. Nájde sa tu aj nejedna pochmúrna skladba, ktorú vieme odhadnúť už aj podľa názvu a tou je Kríž. Často sa veľa vecí nedá povedať ani nijak inak zo seba vyjadriť a keď to nejde, tak pri tejto tvorbe to určite pôjde. Mladé páry, ktoré sa sklamali vo vzťahoch sa v tom určite nájdu a pohltí ich to spomenúť si na skvelé zážitky, ktoré spolu zažili, veď predsa aj to je súčasťou života a tohto albumu taktiež. Za horizont je určite tá najviac pozitívna časť z novej dosky. Pauliemu pri nej pomohol aj MC Gey, ktorý k tomu dodal naozaj to pravé, čo k tomu chýbalo. Gey pôsobí taktiež v Tynikdy a Paulie rozhodne zvolil najlepšiu voľbu na túto vec akú zvoliť mohol. Dodáva tomu tú ľahkosť a uvoľnenosť, ba priam do konca chvíľami aj rozosmeje. Nie len v tejto vecičke Kenny na konci ukazuje svoje skvelé schopnosti ako prequel nového beatu po ukončení rapovej časti. Raper venoval jednu skladbu aj svojemu rodnému mestu kde vyrastal a tým je Liberec v skladbe L.B.C s featom od Jakuba Děkana. Liberec musí byť naozaj hrdý ma Paulieho.

Cover albumu Boomerang

Zaujímavý booklet kde si môžete meniť cover buď Paulieho alebo Kennyho. K albumu je aj pekná knižka s fotografiami a podobne ako u IF: Rap si môžete spraviť fotku a vyzerať ako Paulie alebo Kenny na coveri a zverejniť ju pod hashtagom #PGKRBOOMERANG.

Podrobnejšie info k dizajnu vám vysvetlí aj samotný Paulie v promo videu 🙂

Doska je naozaj vydarená na vysokej úrovni či z hudobnej stránky, o ktorú sa postaral Kenny a taktiež aj s rapovej od Paulieho. Featuringy sú naozaj výstižne zvolené a to nie len kvalitovo ale aj k téme.